REKLAMAČNÍ ŘÁD

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Záruční doba
Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží kupujícím, popř. dnem uvedeným na záručním listě (faktura nebo prodejka - dále jen záruční list). Platí datum, které je pro kupujícího výhodnější. Záruční doba je 24 měsíců a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

Výjimku tvoří zboží prodávané se slevou, tzv. výprodej nebo bazar, kde je záruční doba zkrácena na 12 měsíců.

Záruka se nevztahuje na nadměrné opotřebování zboží v důsledku jeho nesprávného používání uživatelem, zejména na zjevná mechanická poškození. Záruka se nevztahuje ani na běžné opotřebení zboží odpovídající charakteru zboží a době jeho užívání.

Záruka na baterie:
Na lithium-iontové baterie, tak jako na jiné zboží, se vztahuje 2-letá zákonná záruka na výrobní vady. Baterie jsou však zbožím, které se používáním opotřebovává a jehož životnost závisí na mnoha faktorech, zejména na způsobu používání a skladování spotřebitelem. Životnost baterie tudíž může skončit dříve, než její záruční doba.

Důležité: Pokud chcete baterii zachovat dlouhou životnost a vyvarovat se chyb při jejím používání a skladování, přečtěte si prosím pozorně článek Zásady péče o baterie, který je součástí Obchodních podmínek, a řiďte se návodem.



Jak reklamovat
Reklamaci uplatněte neprodleně po zjištění závady na zboží! V opačném případě může být reklamace zamítnuta z důvodu prodlení (v důsledku běhu času se vada může zhoršovat, nebo se stát neopravitelnou). Místem pro uplatnění reklamace je sídlo firmy. Reklamované zboží proto zasílejte poštou doporučeně na naši adresu, určenou výhradně pro zasílání zboží (nikoli pro osobní návštěvy):

TRX Energy s.r.o.
Bartolomějská 856/83
641 00 BRNO

Zboží zasílejte nejlépe v originálním obalu. Pokud jej již nemáte, zabalte zboží pečlivě tak, aby při přepravě nedošlo k jeho poškození. Těžší zboží (např. baterie do notebooků) nelze posílat pouze v bublinkové obálce, nýbrž ve vystlané krabičce! Pokud dojde během přepravy k poškození zásilky z důvodu nevhodného zabalení, nelze reklamaci uznat.

Při reklamaci zboží je nezbytně nutné přiložit k zásilce pečlivě vyplněný REKLAMAČNÍ PROTOKOL, který si stáhnete ZDE. Zejména věnujte pozornost popisu závady. Nestačí pouze sdělení, že zakoupené zboží je nefunkční. Popište, jak se závada projevuje, případné chybové hlášení apod. Mějte na paměti, že nedodání pečlivě vyplněného reklamačního protokolu společně s reklamovaným zbožím může mít za následek zbytečné prodlení s vyřízením reklamace. Lhůta pro vyřízení reklamace se počítá ode dne, kdy spotřebitel (nejlépe písemně) projeví svou vůli uplatnit práva z vadného plnění dodavateli.

Předání zboží do reklamace (nikoli její vyřízení) je možné uskutečnit také osobně v našem výdejním místě v provozovně firmy OPTIK KROUMAN, Josefská 1, Brno. Vždy je však nutné k zásilce přiložit pečlivě vyplněný REKLAMAČNÍ PROTOKOL.

Před odesláním zboží do reklamace doporučujeme mailovou konzultaci Vašeho problému.

Záruka se vztahuje na vady zboží způsobené chybou při výrobě nebo chybou na použitém materiálu. Zboží zasílané na reklamaci nebo vrácení nikdy nezasílejte na dobírku! Poštovné vždy hradí odesílatel.

 

Lhůta pro vyřízení reklamace

Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů od uplatnění reklamace u prodávajícího. V odůvodněných případech může být lhůta prodloužena o dalších 30 dnů, zákazník musí být neprodleně informován o prodloužení reklamační lhůty a musí být informován i o důvodu.

Možnosti zákazníka po kladném vyřízení reklamace

  • Reklamace v době do 6 měsíců od převzetí zboží: V případě, že byla reklamace uznána, reklamované zboží bude vyměněno za stejné nové. Popř. může být se souhlasem zákazníka provedena výměna za obdobné zboží. V ostatních případech prodávající vrátí kupní cenu.

  • Reklamace v době 7-24 měsíců od převzetí zboží: V případě, že byla reklamace uznána, prodávající zvolí, zda bude reklamace vyřízena výměnou zboží za nové, výměnou za odpovídající náhradu, slevou z kupní ceny nebo zda vrátí kupní cenu. Prodávající nemusí vyměnit reklamované zboží za přesně stejný typ produktu.

 

Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech

- neodbornou instalací, zacházením či obsluhou, použitím, které je v rozporu s uživatelskou příručkou
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci
- zboží bylo poškozeno živly
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
- zboží poškozené zapojením do sítě neodpovídající příslušné ČSN


Poznámka: Pokud je výrobek funkční, není důvodem k jeho reklamaci vzhled mírně odlišný od vyobrazení na e-shopu – podle Obchodních podmínek mohou být obrázky ilustrační. Snažíme se, aby se vyobrazení výrobku v jeho popisu co nejvíce blížilo skutečnosti, není však v našich silách fotografovat všechno zboží v každé zásilce.