OBCHODNÍ PODMÍNKY

OBCHODNÍ PODMÍNKY

Všeobecná ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě TRX-baterie.cz. Provozovatelem je společnost TRX Energy s.r.o. se sídlem na adrese Bartolomějská 856/83, 641 00 Brno-Žebětín, IČ 02729458, zapsaná u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 82312.

Obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatel, dodavatel) a kupujícího (zákazník, spotřebitel). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky, a to i v případě objednávek ze Slovenska nebo jiných států.

Právní vztahy prodávajícího a kupujícího výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném a účinném znění ke dni uzavření kupní smlouvy, a právní vztahy prodávajícího a kupujícího (spotřebitele) se řídí také zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném a účinném znění.

Kupující – spotřebitel – je fyzická osoba, která nakupuje zboží pro svoji osobní potřebu.

Kupující – nespotřebitel – jsou ostatní kupující, kteří nejsou spotřebiteli, zejména podnikatelé (firmy i živnostníci), tj. zejm. osoby zapsané v obchodním rejstříku, osoby, které podnikají na základě živnostenského oprávnění, osoby, které podnikají na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů nebo osoby, které provozují zemědělskou výrobu a jsou zapsány do evidence podle zvláštního předpisu.

Všichni kupující jsou informováni před vlastním odesláním objednávky o možnosti seznámit se s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem seznámil, a že s nimi souhlasí. Objednávka je závazná.

Před nákupem se, prosím, seznamte s příručkou JAK NAKUPOVAT. Předejdete tak případným potížím při objednávce zboží. Zejména mějte na paměti, že obrázky u výrobků jsou orientační a dodané zboží se může lišit ve vzhledu a barvě. V některých případech, pokud není k dispozici objednané zboží, zasíláme automaticky zboží s lepšími parametry za stejnou cenu. Vždy jsme vedeni snahou o co nejrychlejší vyřízení objednávky a vždy tak činíme pouze v zájmu našich zákazníků. Jestliže u zboží není výslovně uvedeno, že jde o originální výrobek, vždy se jedná o kvalitní kompatibilní náhradu.

Vaše kontaktní a adresní údaje neposkytujeme dalším subjektům. Využijeme je pouze za účelem splnění kupní smlouvy a v mezích zákona. TRX Energy s.r.o. je registrována Úřadem pro ochranu osobních údajů.

Obchod TRX-baterie.cz je v rámci zkvalitňování svých služeb zapojen do nezávislého hodnocení internetových obchodů na serveru Heureka.cz. Kupující tudíž přibližně 10 dní po uskutečnění objednávky obdrží mailem dotazník na spokojenost s nákupem, na který může a nemusí reagovat. Žádné další marketingové zprávy ani reklamy nezasíláme.

 

Kupní smlouva

Kupní smlouva je považována za uzavřenou okamžikem odeslání objednávky ze strany zákazníka. Tímto mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Potvrzení objednávky je odesíláno automaticky okamžitě po jejím přijetí a slouží jen pro informaci zákazníka, zaslání a doručení potvrzení objednávky nemá vliv na vznik kupní smlouvy.

 

Dodací a platební podmínky

Dopravu zboží pro nás zajišťují externí přepravci. Zákazník může při objednání kromě osobního odběru také zvolit dopravu Českou poštou, DPD kurýrem nebo vyzvednutí zboží na některé z poboček sítě Zásilkovna.cz (seznam poboček naleznete zde). Aktuální ceník dopravy naleznete níže.

Platbu můžete provádět několika způsoby:

- HOTOVĚ- platí se při odběru zboží v našem výdejním místě:

OPTIK KROUMAN®
Josefská 1
Brno 602 00

Pozor, nejedná se o naši prodejnu. Provozovna slouží pouze k odběru objednaného zboží!

- HOTOVĚ - ZÁSILKOVNA.CZ - platí se hotově při odběru zboží ve zvoleném výdejním místě Zasilkovna.cz.

- PŘEDEM NA ÚČET - po objednání zboží Vám mailem zašleme platební údaje. Zboží expedujeme po obdržení platby na náš účet a platíte pouze poštovné.

- PŘEDEM PLATEBNÍ KARTOU NEBO ELEKTRONICKY (ePlatby, mPeníze, mojePlatba apod.) - po objednání zboží budete přesměrováni na platební bránu GoPay a vyberete si požadovaný typ platby. Pokud platba proběhne korektně, odesíláme zboží vybraným způsobem přepravy a opět platíte pouze poštovné, nebo je zboží následující pracovní den nachystáno k osobnímu odběru v našem výdejním místě. U tohoto typu platby se prosím nezapomeňte přesvědčit, že zboží je skutečně skladem!

- DOBÍRKOU - zboží expedujeme vybraným způsobem dopravy a vy platíte hotově dopravci/poště při jeho obdržení. Nepřevzetí objednaného zboží považujeme za porušení uzavřené kupní smlouvy a v tom případě máme dle zákona nárok na úhradu nákladů spojených s přepravou zboží.

ELEKTRONICKÁ EVIDENCE TRŽEB

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

TERMÍN ODESLÁNÍ ZBOŽÍ

Zboží, objednané do 18h, zasíláme následující pracovní den, pokud je zboží na skladě. V opačném případě dle skladové dostupnosti, která je uvedena v popisu každého produktu. O případném zpoždění dodávky nebo vyprodání zboží budete informováni.

Zboží, objednané na osobní odběr, Vám zpravidla připravíme k odběru následující pracovní den od objednání, nejdéle do tří pracovních dnů. Vyčkejte, prosím, na emailovou výzvu k odběru.

Ceník poštovného vč. DPH:

 

způsob doručení

 

 

 

Platba

Doporučená zásilka Balík na poštu Balík do ruky DPD kurýr Zásilkovna.cz

předem na účet

50,00 Kč 105,00 Kč 115,00 Kč 89,00 Kč 49,00 Kč

dobírka (hotově při odběru)

95,00 Kč 150,00 Kč 160,00 Kč 134,00 Kč 69,00 Kč

Slovensko - platba předem

120,00 Kč / 4,53 Eur nelze nelze nelze 99,00 Kč / 3,74 Eur

Slovensko - dobírka

165,00 Kč / 6,23 Eur nelze nelze nelze 119,00 Kč / 4,49 Eur

 

 

Záruka a reklamace

Na prodávané zboží je poskytována záruční doba 24 měsíců pro všechny zákazníky.

U bazarového a použitého zboží je záruční doba zkrácena na 12 měsíců.

Záruka se nevztahuje na nadměrné opotřebování zboží v důsledku jeho nesprávného používání uživatelem, zejména na zjevná mechanická poškození. Odsouhlasením obchodních podmínek zákazník rovněž prohlašuje, že se seznámil se Zásadami péče o baterie. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží odpovídající charakteru zboží a době jeho užívání. Postup při reklamaci zboží a výluky z reklamace řeší reklamační řád.

 

Odstoupení od kupní smlouvy uzavřené spotřebitelem

Kupující, jedná-li se o spotřebitele, má právo podle § 1829 zák.č.89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění platných předpisů (NOZ), odstoupit od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží a to bez uvedení důvodu.

Pokud se tak rozhodne, pošle kupující na mailovou adresu prodávajícího uvedenou v kontaktech, informaci o odstoupení od smlouvy s číslem účtu, na který hodlá obdržet vrácené peníze. Následně, bez zbytečného odkladu (nejpozději však v zákonné lhůtě 14 dnů od odstoupení od smlouvy, § 1831 NOZ), doručí vhodně zabalené a nepoškozené zboží, bez známek užívání nebo opotřebování, včetně prodejního dokladu a veškerého dodaného příslušenství zpět na adresu prodávajícího. Náklady, spojené s vrácením zboží ve 14 denní lhůtě, vždy nese spotřebitel.

Zboží vracejte nejlépe v původním, kompletním a nepoškozeném obalu. Pokud spotřebitel vrátí zboží poškozené, může prodávající odečíst z vracené částky náklady nutné k uvedení zboží do původního stavu.

Pokud spotřebitel vrátí zboží použité, může si prodávající odečíst z vracené částky náhradu odpovídající opotřebení zboží, a ztrátě, která plyne z toho, že zboží již nelze prodat jako nové. Za případy použití zboží, kdy je prodávající oprávněn snížit částku vracenou zákazníkovu, se považuje zejména použití baterií nebo paměťových médií (i jako součást jiných zařízení), a to i v případě, že nedošlo k vizuálnímu poškození.

Pokud věc nelze uvést do původního stavu a je tedy nutné prodat ji za sníženou cenu jako bazarovou, může prodejce od vracené částky toto snížení odečíst.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu prodávající v souladu s § 1832 NOZ bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Jestliže spotřebitel při nákupu zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

 

Odstoupení od kupní smlouvy uzavřené nespotřebitelem

Kupující, který není spotřebitelem, nemá zákonem stanovenou možnost odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží.

Kupující, který není spotřebitelem, může od kupní smlouvy odstoupit v případě, že prodávající není schopen dodržet dodací dobu objednaného zboží, což je považováno za závažné porušení smlouvy. V jiných případech od smlouvy odstoupit lze pouze po dohodě s prodávajícím.

Zákazník, který není spotřebitelem, samozřejmě může zboží reklamovat, a to ve lhůtě 24 měsíců od převzetí.

Kupující, který není spotřebitel, musí oznámení od odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení dodací lhůty oznámit prodávajícímu emailem. Následky odstoupení nastávají ihned a prodávající je povinen do 30 dní vrátit plnění, které od kupujícího – nespotřebitele – již v souvislosti s konkrétní kupní smlouvou obdržel. Jedná-li se o porušení dodacích doby jen u části objednaného zboží, odstoupení od smlouvy a vrácení plnění se týká pouze dílčího plnění, leda by kupující již před uzavřením kupní smlouvy prodávajícímu písemně deklaroval, že má zájem výhradně o kompletní dodávku.

 

Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího

Většina zboží nabízeného prodávajícím v internetovém obchodě nepochází z České republiky. Prodávající může od kupní smlouvy odstoupit v případě, že z důvodů (například v mezinárodním obchodě), které prodávající nebyl schopen předvídat a není schopen ovlivnit, nemůže v přiměřené době zajistit dodání objednaného zboží, popř. požadovaného množství zboží. Prodávající musí oznámení o odstoupení od smlouvy oznámit kupujícímu neprodleně po té, co zjistí uvedené skutečnosti, následky odstoupení od smlouvy nastávají ihned.

Je na kupujícím, aby rozhodl, zda má zájem na odstoupení od celé kupní smlouvy nebo pouze od její části, jedná-li se o nemožnost dodání jen u části objednaného zboží.

 

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Pokud mezi prodávajícím a spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz